Ekstrakcja zęba to zabieg, który wymaga od nas troski i obserwowania. Istnieje kilka zaleceń, które sprawdzą się w przypadku tego zabiegu i pozwolą ranie odpowiednio się zagoić. Bardzo ważne jest to, by dowiedzieć się od swojego stomatologa co będzie dla nas najlepsze, ponieważ każdy przypadek jest inny i zawsze należy o tym pamiętać. Oczywiście po usunięciu zęba należy powstrzymać się od picia oraz jedzenia na czas działania znieczulenia. Specjalne preparaty działają szybko i skutecznie, dlatego zabiegi oraz leczenie zębów są bezbolesne. Znieczulenia w gabinecie stomatologicznym pozwalają wielu osobom przetrwać wizytę bez uczucia dyskomfortu oraz bólu. Podczas tak poważnego zabiegu jakim jest ekstrakcja zęba jest ono konieczne i zawsze podawane. Specjalista zakłada na ranę opatrunek, który trzeba usunąć po krótkim czasie, ponieważ w przeciwnym razie może on przykleić się do rany i spowodować jej uszkodzenie. Istotne jest również to, by pierwsze mycie zębów wykonać po 12 godzinach, ponieważ jest to czas potrzebny do tego, by na miejscu wyrwanego zęba powstał skrzep. Jest to naturalny opatrunek, który doskonale sprawdza się podczas tego trudnego czasu i zabezpiecza ranę przed osadzaniem się resztek pożywienia oraz nadmiaru bakterii. Dieta powinna składać się z płynnych i miękkich potraw, aby nie nadwyrężać uzębienia i nie uszkadzać skrzepu. Unikać należy także zbyt ciepłych napoi, które także niekorzystnie wpływają na proces gojenia. Po przeprowadzonym zabiegu warto zapytać dentystę o środki przeciwbólowe, które mogą okazać się bardzo przydatne w momencie, gdy znieczulenie podane w gabinecie dentystycznym przestanie działać.