W momencie, gdy odczuwamy ból zęba należy niezwłocznie umówić się na wizytę w gabinecie stomatologicznym, ponieważ tylko specjalista może nam odpowiednio pomóc i wybrać sposób leczenia. Częstym błędem pacjentów jest przyjmowanie doraźnych środków przeciwbólowych, które niestety na dłuższą metę nie przynoszą żadnego rezultatu. Co ważne nie są one zalecane, ponieważ mogą negatywnie wpłynąć na przebieg wizyty. Zawarte w nich substancje mogą powodować krwawienie lub kolidować z podanym przez stomatologa znieczuleniem. Dlatego, jeśli z jakichś powodów musieliśmy po nie sięgnąć, to nie możemy pominąć tego faktu podczas rozmowy z dentystą. Osoby, które czują strach przed leczeniem uzębienia i borykają się z dentofobią powinny zabrać na wizytę bliską osobę, dzięki której droga do lekarza oraz droga powrotna przebiegną bezpiecznie. Wsparcie może także okazać się bardzo pomocne podczas oczekiwania na korytarzu, dlatego obecność bliskiej osoby z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem. Przygotowanie do wizyty u dentysty nie jest skomplikowane, ale każdy kto czuje stres oraz lęk powinien skupić się na swoim zdrowiu i popracować nad spokojnym oddechem. Po zajęciu fotela stomatologicznego to lekarz podejmuje wszystkie decyzje i stara się bezboleśnie wykonać zabieg, dzięki któremu pacjent poczuje się znacznie lepiej. W przypadku ekstrakcji zęba, leczenia kanałowego lub innego poważnego leczenia konieczne będzie podanie znieczulenia. Oferowane przez specjalistów preparaty są w pełni bezpieczne i nie powinny powodować skutków ubocznych. Po zakończeniu zabiegu warto dopytać dentystę o wszystkie zalecenia oraz poprosić o receptę na leki, które pomogą w razie pojawienia się bólu.